Olympus har en kampanj just nu för E-M1X som inkluderar "kikarsiktet" med dot sight i priset, eftersom jag redan har ett sånt och Rhinocamera istället inkluderade extrabatteri och var en tusenlapp billigare så föll jag för dem... men har lärt mig nu att de är baserade i Gibraltar och kör en form av budget-bulkvariant med DHL som innebär längre lev-tid och fördröjd tracking info som i mitt fall aldrig kom. Det blev en jobbig väntan, det är ju ändå en hyfsad slant man ligger ute med.
Olympus webshop är säkra, ger snabbt tracking info och med rabattkoden blev de klart billigast (skillnaden var precis lika mycket som en fortkörningsböter den här veckan, kändes helt rätt att "spara in" just den summan

). Annars är Cyberphoto också min favorit, om de ligger på ungefär samma pris som andra och man läser deras recensioner kan man ju handla där som tack och så brukar det ju alltid ligga lite godis i paketen

. Har även handlat ett antal objektiv och kameror begagnat på ebay, Blocket eller Tradera, så här långt har det gått bra, även från Ryssland och Kina.